maanantai 7. syyskuuta 2009

Ihanat yöt...

Ei se eilinen hampaiden tiputtelu jäänyt siihen kulmuriin ja yhteen poskihampaaseen. Pian eilisen blogin julkasun jälkeen Jasu alko mäyskyttämään toista poskihammasta. Rassukka mäyskyytti sitä koko loppuillan. Yölläkin kuuntelin sängyssä ennen nukahtamista mäyskyytystä, voisin epäillä ettei rassukka paljoa yön aikana nukkunu.

Normaalisti Jasu ei saa nukkua sängyssä ja jos tulee sänkyyn ennen meidän heräämistä, aamullahan saa olla siinä helliteltävänä meidän välissä hetken ja illalla, muttei sillon kun nukutaan. No Jasu hyppäs sänkyyn joskus kuuden kieppeillä, heräsinhän mä siihen mutten raaskinut heivata toista alas, edelleen mäyskyytti hammastaan. Jasu painautu tosi kiinni muhun ja makas tyytyväisenä kun sai haliotteessa nukkua, välillä vähän mäyskyyttäen. Kaipa tuo yö oli kamala poitsulle, sai ainakin nyt hetken nukuttua kun oli turvassa mun sylissä.

Muutenkin koko tän hampaidenlähtöepisodin ajan poitsu on tuntunut hirivttävästi hakevan turvaa ja tukea meistä ja tosi paljon ja tosi herkästi on tullut ihan liki olemaan, makaamaan ihan viereen (sohvan, tuolin tms) lattialle niin että on ollut kosketusetäisyydellä tai sitten tullut syliin makoilemaan. Eilenkin istuttiin illalla vielä partsilla katsellen yöilmaa melkoinen tovi, Jasu koko ajan tyytyväisenä sylissä. Rassukka on nyt niin häkellyksissään hampaiden lähdöstä.

Tänä aamuna Jasu on sitten seurannut mua joka paikkaan, yritti vessaankin tulla. Kun tulin sitten vessasta ulos riemulla ei näyttänyt olevan rajaa, tuli luo korvat lusussa häntä vipottaen ja hyppäs vasten mua että mä ylsin paremmin rapsuttamaan ja silittämään. Tuntuu tykkäävän varsinkin jos kuonoa alapuolelta silitän.Poitsu on niin hellyyttä ja rakkautta vailla niin enhän mä voi sitä rakkautta olla antamatta. Oma pieni kulta. Kai se on niin pelottavaa ja kamalaa kun suuhun sattuu ja hampaat heiluu eikä siitä tunteesta tunnu pääsevän eroon. Mä muistan omasta lapsuudesta et se oli ihan hirveetä kun hampaat vaihtu, koiranpennulle joka ei välttämättä ymmärrä mitä tai miksi se on varmasti monta kertaa kamalampaa.

Kirjoittelenpa sitten ensi kerralla lisää, juttua varmasti olis nytkin enemmän mutta ens kerralle pitää riittää myös ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti